torsdag 1 januari 2015

Nyårsafton





Lax, Lasagne, köttbullar, bakad sötpotatis, ostar, sallad, och bröd.



Min nyårsafton började i ett lugnt tempo, ville inte ens stiga upp ur i sängen. Det kändes helt klart som att det redan var den 1 januari och att alla festligheter var kvällen innan. Men solen sken och jag hade faktiskt lite åtagande att göra. Så jag började med att ställa mig i köket och laga lite mat inför kvällen och sedan tog jag mig till Burnaby Mountain för att åskåda utsikten.

Visst var det en aning pulshöjande att vandra i konstant uppför de sista två kilometrarna men när jag kom upp glömde jag genast bort alla rötter jag snavat på. Så vackert. Kan inte förstå att jag har sån tur att det ligger så nära mitt hem. Så jag satte mig ner, njöt av värmen som solen reflekterade och mediterade lite. Låter ju väldigt hokus pokus men igår lärde min yogalärare Eric en ny andningsteknik som jag verkligen gillade och vill förbättra .

Kvällen till ära var jag hembjuden till Greta och AJ för ett litet knytkalas. Jag har träffat dem via kyrkan och de har som en liten grupp på kanske 15 personer som träffas några gånger i månaden och gör allt från att studera bibeln till att mötas upp på ett café. Jag var kanske lite skeptisk, visst, fördomar suger men att fira nyår med en gäng kristna i 30årsåldern kanske inte låter som det mest galna nyåret om jag säger så.

Galet vart det inte heller. Men det var otroligt trevligt och hör å häpna så bjöds det på både fördrinkar, vin och dessertvin så jag fick mina festligheter och en hel del skratt. Tänk att även kristna kan bjuda till och släppa lös?  Gud, kan inte förstå att jag precis skrev det där.

Summa summarum, jag hade ett mycket bra avslut på året 2014.
Happy new year. God fortsättning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar