söndag 4 januari 2015

You should come to my place




Ikväll var det en speciell kväll. Ikväll var jag nämligen inte hemma själv, nej ikväll hade jag en gäst, nämligen Brenda som jag träffade på salsakursen tidigare i veckan. Det var en häftig känsla att bjuda hem någon hem till mig, på min gata, i mitt hus, i mitt område. Jag vet att det inte riktigt är sant, jag menar det är ju inte mitt hus men det känns som så. Jag har saknat att ha vänner över, att stå i köket och fixa tilltugg, tända lite ljus, lyssna på jazzmusik och bara konversera.

Jag hade det verkligen trevligt. Trots att vi bara träffats en gång innan hade vi så mycket att snacka om och hon påminner så mycket om min faster Jennie, kärleksfull, pratsam, öppen och varmhjärtad. Vi sippade på cocktails varvat med rödvin och mumsade på kex, brie, machego, hummus, guacamole, nötter, marmelad och choklad.

Precis som en lördagskväll ska vara enligt mig.


1 kommentar: