torsdag 29 januari 2015

Commercial Drive




Gatukonst som gör en glad



Idag på eftermiddagen begav jag mig ut på ytterligare en upptäcktsfärd. Jag har som mål att åtminstone se/upptäcka/göra nånting varje vecka. Ett område som jag inte hunnit upptäcka är nämligen Commercial Drive, en gata som dräller av hippies, coola caféer och vintagebutiker. Med solsken och ett glatt humör spatserade jag runt och andades in den öppna och konstnärliga atmosfären. Jag provade en massa tokiga kläder, de flesta med på tok för mycket puffärm eller paljetter och hade det riktigt trevligt med butikernas biträden.

Tur för mig att jag har lätt för att prata. Mitt prat kan nämligen leda till att fem tjejer,,där ingen kände varandra helt plötsligt står och konverserar om deras mest bakfulla dag. Bara så där, out of the blue. Och på tal om färgen blå, idag såg jag det första blommande körsbärsträdet.


1 kommentar:

  1. Usch nu blev det lite jobbigt. Vi har +2 grader och regn vilket gör allt till en skridskobana :( Du din filur vandra omkring bland blommande körsbärsträd!
    Nåja shiiitvinterklimatet försvinner snart till förmån för en underbar vårvinter med sol & vit snö, väl?

    SvaraRadera