fredag 9 januari 2015

Eric Backman



Vem hade kunnat ana att jag och Eric skulle dricka kaffe tillsammans på hans stammis Starbucks i Vancouver för 19 år sedan när vi kröp runt på golvet i jakt på att slita av varandras sockor? Inte jag. Och säkert varken hans eller min familj heller med det var precis vad vi gjorde idag. Han behövde bara kolla på killen i kassan och utan att ens öppna munnen så började de genast förbereda hans chai latte.

För er som inte vet vem Eric är så är han en gammal barndomsvän som jag firat varje nyår med, och vår glöggtraditon, och konfirmation, skolavslutningar, examen,födelsedagar, lördagsmiddagar, ja ni förstår poängen och han flyttade hit till Vancouver i höstas för att plugga engelska. Jag missade honom precis när jag kom hit för han firade julen hemma och nu har vi två månader till godo innan han återigen tar sitt pick pack och reser till Hawaii.

Det bästa var nog att prata svenska och snacka lite skit om de gamla paret som satt bredvid oss. Sånt är roligt. Särskilt när det är på norrländska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar