söndag 11 januari 2015

Canucks





Canucks vs Calgary Flames. Och jag var där. Det var lite fler människor, lite högre jubel, lite mer reklam, lite mer öldrickande och fram för allt lite mer slagsmål än den hockey jag är van att se där hemma.

När man kommer från en liten stad som jag gör där hockeyn är det enda man pratar om i icakön så måste man helt enkelt se en match när man bor i en annan stor hockeystad. Speciellt när fyra av fem spelare i första kedjan är från Sverige och att bröderna Sedin som är från Övik mer eller mindre är helgonförklarade här.
Jag kände mig så stolt. Att jag är från Sverige och framförllt Örnsköldsvik. Här i Vancouver känner nästan alla till Örnsköldsvik, de tror att det är en jättestor stad eftersom vi producerar så många hockeyspelare. Men jag antar att vi har bröderna Sedin att tacka för det. Och speciellt Daniel, tack vare honom så fixade han fram biljetter till både mig och Eric. Ibland är det allt bra att komma från en liten stad. Speciellt Örnsköldvsik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar