torsdag 8 januari 2015

UBC- university of British Columbia



Jag har haft kontakt med en tjej som bor här i Vancouver, egentligen skulle vi göra Polo Bear Swim tillsammans men hon blev sjuk. Istället så träffades vi idag och det är så himla bra för hon pluggar på UBC och jag har velat kollat in det universitetet ända sedan jag kom hit.

Det är enormt!! Herregud, det är fler studenter än invånare i övik till och med. Dessvärre kan jag inte säga att jag sett mycket av universitet. Vi började nämligen med att ta en kaffe på Starbucks med hennes vän Sandy och vips hade en drygt timme flugit förbi och jag behövde röra mig hemåt igen. Däremot har jag nu full koll på hur man klär sig där, vilka fester man ska gå på och vilka kurser man ska läsa om man inte vill plugga så mycket.

Men tur var väl kanske det att jag inte hann se så mycket av campus. För om jag hade fallit ut i kärlek så hade det kostat mig cirka 250 000 kronor/termin att studera. Så ibland är det allt bra att bo i Sverige...


1 kommentar:

  1. 250 000 kr/termin låter ju lite väl häftigt men vad kostar det för en canadensare då?

    SvaraRadera