lördag 10 januari 2015

Gratitude list



Många gånger när jag går och lägger mig försöker jag tänka igenom allt som varit positivt och bra med dagen. Oavsett om man haft en riktig tuff dag så hittar man alltid några ljuspunkter och på så sätt somnar man med en glad känsla i magen. Vanligtvis skriver jag inte ner det som jag är tacksm över men förra fredagen bestämde jag mig för att göra det i hopp om att detta kanske inspirerar någon att göra desamma.

Fredad 2 januari:
- Att kunna stå i köket, i pyjamas, sjunga högt och steka plättar.
- När jag ringde Brenda för att konfirmera vår tid och vi pratade i 20 min om allt möjligt.
- Att jag kan bli volontär på Moksha Yoga.

Lördag 3 januari:
-komplimangen jag fick av min yogalärare att jag var flexibel och att hon trodde att jag gjort yoga i flera år. Skrattade och sjöng hela vägen hem från studion.
- Att jag bor i ett hus som jag är stolt över och gärna tar hem nya vänner till.
- För nya vänner, konversationer och utbyten.

Söndag 4 januari:
- Högtalarsystemet som bokstavligt talat får huset att skaka och dåna.
- Färska jordgubbar
- Att komma inomhus efter man varit ute i regnet.

Måndag 5 januari:
- Live musik medan man kör yoga.
- Vatten
- Omtänksamma människor som hjälper en.

Tisdag 6 januari:
- Att familjen kommit hem och att alla är glada att se varandra igen.
- Känslan då man kryper ner i en renbäddad säng, städat rum, nyduschat hår och nyrakade ben.
- Att jag har mycket fantasi.

Onsdag 7 januari:
- Pecannötter, tror att jag snittar 2 dl varje dag. Om inte mer...
-Att lära sig nya saker.
- Att våga misslyckas

Torsdag 8 januari:
- Att våga prata om sådant som är jobbigt
- Få ett handskrivet brev från mamma (som till och med var läsbart)
- Henry som skjutsar och hämtar mig när jag hittar på saker

Fredag 9 januari:
- Att vädret ändras, dagen började med regn men slutade med solsken.
- Paketet som jag fick av mamma och pappa idag.
- Att kunna sova ut

Det finns så mycket att vara tacksam över. Det där lilla smset, kaffekoppen på eftermiddagen eller att sina favorittrosor är rena. Var glad. Vi har det bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar