måndag 12 januari 2015

En heldag med Salvador


Ser ni discobollen? Det är science World!!




Idag var det sista dagen på Salvadors jullov och jag kände att jag vill göra en liten utflykt med honom. Vanligtvis sitter vi i köket och ritar men idag tog vi hos hela vägen downtown för ett besök på Science world. Ska jag vara ärlig var jag nog lika taggad om inte mer än honom inför denna dag. Jag har velat besöka Science world ända sedan jag kom hit och att göra det samtidigt som man "jobbar som nanny" var ju helt optimalt i mina ögon.

Så vi kollade på djur, utforskade hur människokroppen fungerar, gjorde experiment med tyngdlagen och självklart spanade vi in de stora dinosaurierna. Det hela avslutades med en fika på Starbucks och jag kunde inte vara nöjdare. Ibland är det enkelt att vara barnvakt.


1 kommentar:

  1. Vad tyckte Salvador om besöket, läge för fler besök kanske?

    SvaraRadera