tisdag 20 januari 2015

Stanley Park

Jag vet, det är en googlebild men jag skulle aldrig lyckas ta en sån här vacker bild. Som kompensation får ni även två mobilbilder också


De senaste dagarna har jag inte gjort mycket. Det beror dels på dåligt väder men framförallt att jag har börjat se serien Mad Men och är helt uppslukad. Så därför har jag legat på sängen, tänt en massa ljus, lyssnat på regnet och ätit kokoskakor.

Men så kan man ju inte hålla på för evigt. Speciellt eftersom jag inte har någon förkylning, mensvärk eller blivit dumpad av min livs kärlek. Så idag begav jag min till satden för att vandra runt i deras park. Jag har den här grejjen att så fort jag är i en ny stad så vill jag gärna gå/lunka/springa i stadsparken. Min favorit hitills har nog varit Central Park i New york men nu har den fått motstånd må jag säga. Istället för skyskrapor som omringar de gröna fälten så är Stanley Park som en ö mitt i vattnet. Om man vill springa längs med vattnet så får man en trevlig runda på dryga åtta kilometer och den avslutas vid en strand, om man skulle vilja ta ett dopp.

Det blev inga 8 km för mig, och inte heller någon löpning men jag fick mig en dos av solskenet plus att jag även hann med att vaccinera mig plus lite shopping.

Ibland är det allt bra att ha en flexibel chef och inte allt för ansträngde uppgifter.


1 kommentar:

  1. Oj vad vackert stan ligger, omgiven av så mycket vatten. En löprunda vid vattnet på 8 km låter ju nästan för bra för att vara sant, vad är haken ;)

    SvaraRadera