söndag 18 januari 2015

En sådan värme



Jag vet inte om jag har berättat detta men jag ska börja jobba (volontära) på min yogastudio fyra timmar varje vecka. Jag är ju ändå där varje dag och ser det lite som mitt andra hem satt. Ikväll hade de anordnat en speciell kväll för alla oss som hjälper till på studion och det var så trevligt.  Gick inte hem för än klockan var tio. 

Vi hade studion alldeles för oss själva och vi körde en lite annorlunda yogaklass som innehöll mer skratt blandat med fokuserad meditation som avslutades med härliga tilltugg och gröna juicer. Atmosfären går inte att beskriva. Varje gång jag lämnar att studion är jag glad i magen. Jag har inte ens tränat där i en månad men alla instruktörer kunde mitt namn efter bara några dagar och det är något särskilt med att komma in dit och få höra "hej Victoria, hur är det med dig idag?". Eller som idag, när de frågade hur min överraskningsmiddag hade gått. Man känner sig speciell helt enkelt.

I omklädningsrummen pratar alla med varandra eller så sitter man i det så kallade vardagsrummet och sippar på ekologiskt te. Det är en sådan värme och då menar jag rent bokstavligt (man svettas mer än Moberg!) men även känslan av att man är viktig och bra precis som man är. Det är inga krav.

De där stunderna, när alla i studion sjunger med när vi har livemusik under lektionen, när alla i rummet andas i samma takt eller som igår när en av lärarna, Andrea börjar massera mina händer när jag ligger ner i savasana. Alla de där stunderna av ren gemenskap, lugn och värme är bara några av anledningarna till att jag är helt frälst i yoga.

Yoga accepts. Yoga gives.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar