fredag 23 januari 2015

Rain




Regn som smattrar mot fönsterrutan
Regn som kittlar ens bara kind
Regn som sköljer av gatorna på dess smuts
Regn som ger liv och näring till jordens alla växter
Regn som skapar pölar barnen kan hoppa i.

Regn regn regn. Nästan varje dag. Dropp dropp dropp.

Vem försöker jag övertala? Alla hatar regn. Humöret sjunker lätt. Det förstör håret. Och man kan glömma att sätta på sig sina sammetsloafers. Visst, så där tänker även jag ibland men ska jag vara helt ärlig så hatar jag inte regnet. På så sätt slipper jag fixa mitt hår, att dricka te blir mycket godare,jag får ha mig min knallrosa regnjacka och sedan är det rätt så underhållande att se alla desperata männiksor som förösker undvika att bli blöt utan någon framgång. Idag blev jag så blöt att jag till och med fick lova byta underkläder när jag kom hem. 

Därför försöker jag påminna mig varje gång jag är ute i på regnets alla fördelar.
Så när jag står där, blöt och antagligen rätt ful så brukar jag kolla upp mot himmeln, känna regents droppar mot min kind och le.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar