fredag 2 januari 2015

Polo Bear Swim 2015





Tacksam för att solen sken


Då var det alltså 2015. Och jag vaknade tidigt, redo för en riktig kickstart. Nog fick jag mig en ordentligt kick må jag lova. Jag hade nämligen bestämt mig för att genomföra Polo Bear Swim, vilket mer eller mindre innebär att man varje år den första januari byter om till badkläder och hoppar i vattnet. Varför man gör detta har jag ingen aning om men det har blivit lite utav en folkfest här i Vancouver och det var så kul att se alla människor då många av dem även hade klätt ut sig.

Jag började med att ta en promenad längs med vattnet för att få upp lite värme och sedan hittade jag roligt nog några svenskar som också skulle bada. Så vi slog följe och hoppade i tillsammans. Hade det inte varit för att åskådarna stod med dunjackor skulle man kunna tro av bilderna att döma att jag befann mig i Hawaii. Men å andra sidan så skulle jag inte vilja vara i Hawaii, inte när man kan vara i Vancouver som är typ världens vackraste stad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar