onsdag 28 januari 2015

Biblioteket




Tystnaden, lugnet, smattrandet på tangentbordet, koncentration, produktivitet, lukten och hyllorna av litteratur får mig att trivas så bra på biblioteket. Jag känner mig så smart, intellektuell och vetgirig. Jag har varit på några stora bibliotek som New Yorks och Londons men denna bibbla, tio minuter från mitt hus tar priset. Lagom stort, sköna fåtöljer, panoramafönster, utsikt över bergen och hjälpsam personal. Perfekt eftermiddagsnöje.

Med rykande hett kanel-te i min nya termos, anteckningsblock och vässad penna satt jag och fördjupade mig i Asiens alla guideböcker. För om bara två månader så beger jag mig ut på nya äventyr med finaste Mathilda och jag kan knappt vänta. Men innan dess ska jag njuta av mitt äventyr här i Kanada, Vancouver, Burnaby. För detta äventyr är jäkligt bra!




2 kommentarer:

  1. Killen snett framför verkar meditera i lugnet ;)
    Himla snygg termos måste jag säga och biblan verkar vara en skön plats inte minst med den utsikten. Lycka till med planerandet.

    SvaraRadera
  2. Även om det är bra att du gör research innan så måste ni nästan ha med er en egen guidebok på resan. TIPSET NR 1! :)

    SvaraRadera