lördag 10 januari 2015

Den enorma lyckan över en knallgrön kartong


Plingplong! Daisy börjar skälla och jag går till dörren för att se vem som är där. Ingen. Istället;något så mycket bättre än en levande människa. Nämligen ett paket till mig från Sverige.

Att få springa upp på sitt rum, sätta sig på sängen och slita upp kartongen med ivriga händer var så befriande. I kartongen fanns det både paket, kläder, godsaker och ett brev. Jag var i sjunde himmeln och en liten tår trillade fram. Att få lukta, känna igen doften och läsa mammas brev som tro det eller ej var läsbart var precis vad jag behövde.

Och som om inte det var nog, när paketet anlände var det regnigt och en aning dimma. Efter paketet var öppnat och jag gjort piruetter i mitt rum av lycka så tittade solen fram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar