lördag 17 januari 2015

Suprise Dinner





Heather, min värdmamma är en helt fantastiskt kvinna. Hon lägger ner så mycket tid på hennes son och hon ställer alltid upp för alla andra. Hon har båda fötterna på jorden, är otroligt intelligent och väldigt ödmjuk. Hon är kvinna som är lätt att se upp till. Det enda som hon inte är särskilt bra på är att ta hand om sig själv, alla andras behov går alltid före hennes och därför var det rätt enkelt för mig att klura ut vad jag skulle ge henne i födelsedagspresent. En överraskning med hennes bästa vänner.

Det var inte helt enkelt må jag säga. Jag menar, jag känner ju inte en enda av hennes vänner så att bara få tag i telefonnummer och hitta ett datum var ju en historia i sig. Men till slut klaffade allt. Jag hade fixat inköpslistan, fått hjälp av Henry att köpa vin, förberett en del saker medan Heather inte var i huset, och sett till att Salvador och Henry inte skulle vara hemma så att det skulle bli en riktig tjejkväll.

Och oj vad trevligt vi hade det. Vi började med frozen margaritas och sedan fortsatte kvällen med både tilltugg, skagenröra, lax och chokladmousse med färska jordgubbar. Även om det var Heathers vänner och inte mina så kändes det som om vi känt varandra länge. Att det skiljde cirka 20 år spelade ingen som helst roll för vi hade det riktigt trevligt.

Men det absolut bästa var nog att se Heathers glädje. Att hon, för en gång skulle inte behövde ta om Salvador, vara den duktiga mamman och kämpa på. För några timmar kunde hon bara slappna, umgås och prata med sina vänner och hon var så värd det.

Att ge någon annan glädje är nog den bästa glädjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar