fredag 19 december 2014

Swedish köttbullar with lingonberryyyy




Med ABBA på högsta volym i vårt mycket avancerade ljudsystem kickade jag igång denna afton, med Sverige som tema. Eftersom Heather tog mig till IKEA igår och införskaffade lite svenska goaker kändes det inte mer än rätt att bjuda dem på klassiska köttbullar. Även om jag lagat mat innan till dem så var jag lite spänd, man vill ju väldigt gärna att de ska tycka om det eftersom det är mer eller mindre vår nationalrätt men man vet aldrig. Särskilt inte när man har en sjuåring i huset som är rädd för att prova nya saker...

"Victoria, you´ve done miracle. Even I can´t make Salvador eat that much. He always leave the food and look at his plate- It is empty!"

Så jag antar att jag fick godkänt och fortsatt förtroende för vår svenska matkultur. Trots komplimangerna så var nog kvällens höjdpunkt ändå när jag smög in i köket efter middagen och såg hur Heather åt lingonsylt direkt från burken med sked. Precis så som jag brukar göra när ingen ser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar