lördag 6 december 2014

Jag tror man kan kalla detta för en vanlig dag


Jag kallar honom för ghetto, fyndigt värre va?!

Ännu en dag börjar lida mot sitt slut och jag skulle gissa på att detta är en typisk vanlig dag. I dagarna tre har vi flängt hit och dit men idag har jag varit på farmen hela tiden och ska jag vara ärlig känns det rätt skönt. Det är tillräckligt många nya intryck ändå så det var lite befriande att få vila huvudet och gå in i sin egna bubbla för ett tag.

Morgonen börjades med en timmes yoga på mitt rum följt av en snabb dusch och frukost. Det är inte bara jag som behöver energi i min mage utan även alla höns som vi har här på gården. Så jag matade dem och kollade till våran get som flanerar runt i trädgården. I ärlighetens namn vet jag inte varför de har en get, den ger varken mjölk eller kött men kanske är det för den idylliska känsla som den inbringer?

Växthuset väntade härnäst och där fyllde jag på jord i krukor för ett litet tag innan jag gick ut för att skotta gården vilket tog mig två timmar. PUH! Efter lunchen städade köket vilket verkligen behövdes, tror inte att de nånsin har städat förut, så himla mycket fett som var ingrott så jäklar vad jag behövde putsa.

Nu har jag precis kommit tillbaka från växthuset där jag varit ett litet tag och ska bara slänga mig på sängen, äta nötter och kanske kolla på lite film eller så. Är det fredag så är det och då ska man banne mig ha lite fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar