måndag 29 december 2014

Sunday in my way



Är inte söndagar den ultimata dagen för långpromenader. Det tycker iallafall min familj och så även jag. Utan mamma och pappa vid min sida snörade jag på mig mina orangea snabba skor och traskade iväg. Med P1 i lurarna och vattenflaskan i handen var jag redo att gå. Gå in till city.

Min värdfamilj har alltid pratat om buss, tåg och gud vet vilka färdmedel så jag har alltid trott att det downtown låg benäget i Asien typ. Men google maps upplyste mig om att det var cirka en mil och det är ju perfekt avstånd om man vill fördriva tiden för en stund. Så jag traskade och traskade, hamnade i skumma områden där alla verkade drogpåverkade och hemlösa men sedan såg jag Prada lysa upp och då visste jag att jag kommit fram. Fram till huvudgatan med alla möjliga butiker, Forever 21 blandat med Cartier och en himla massa människor.

Denna söndagspromenad som vanligtvis brukar utspelas i skogen eller runt Höglandssjön avslutades istället med flera shoppingpåsar och en tågresa hem för att vila fötterna.

Får tacka Gud för att han är förstående. Hur konstigt det än må låta så är det faktiskt en stor dos roligare att strosa runt i en storstad än att sitta på en hård kyrkbänk och studera tanternas perfekta gråvita lockar.


1 kommentar:

  1. Låter ju som en härlig och spännande promenad, men inte är väl fotot taget downtown? Själva var vi på middag hos Karin & Perra och den inleddes med en promenad efter själevadsfjärden. Jättetrevligt men initialt gick vi i ganska hård motvind vilket gjorde att minus 17 kändes betydligt kallare.

    SvaraRadera