söndag 14 december 2014

LUCIA



Uffe vet hur man underhåller, kanske för att han kommer från Örnsköldsvik?

Min värdpappa Henry ville visa mig ett "juldekorerat hus" när han hämtade upp mig på kvällen.

"We make a great couple" utropade Henry glatt när jag visade han vår selfie. Vet inte riktigt vad han menade med det...

Lucia. Åh vad jag gillar Lucia. En svensk tradition som för svenskar samman, särskilt när man är utomlands. Här i Vancouver finns det en svensk organisation och så fort jag såg det skickade jag iväg ett mail om att jag ville vara volontär och hjälpa till på deras evenemang. Så idag har jag agerat husmor och som jag har trivts. Svårt att inte gilla läget när man står i ett kök fullt av köttbullar, lingonsylt, leverpastej, jansson frestelse,lussebullar och GLÖGG! Att jag dessutom fick med mig en burk lingonsylt och leverpastej gjorde det ju det hela inte sämre.


2 kommentarer:

  1. Hej älskade Victoria!
    Hoppas du har det helt fantastiskt i Vancover. Vi har precis bakat knäck och chokladsnittar hos Sofia och har det allmän julmys. snart blir det köttbullar innan Sofia åker tillbaka till Uppsala och Ellen tillbaka till Livgardet. Vi saknar dig supermycket och längtar tills vi tre är samlade igen. Kommer följa bloggen tills du kommer hem igen.

    Du är saknad babe,
    massa kärlek <3

    SvaraRadera
  2. Stå i köket och laga mat samt lingonsylt och leverpastej, gissar att du seglar på små moln :)
    Uffe från Örnsköldsvik, spännande
    // paps

    SvaraRadera