onsdag 31 december 2014

Lynn Valley

Rice lake


Suspendtion Bridge

Hööööögt upp!
Kristallklart

Hittade en liten grotta då jag lämnade huvudleden och utforskade på egen hand.


Med kokkaffe och matsäcken nerpackad tillsammans med lite extra skavsårsplåster var jag mer än redo för att vandra ute i vildlivet på riktigt. Några bussturer senare befann jag mig i Lynn Valley, lite utav ett naturreservat i norra Vancouver med allt från barnvänliga och turisttäta leder till riktigt avancerade rutter. Tydligen förekommer det rätt frekvent att helikoptern får uttrycka för att rädda vilsna vandrare. 

Jag måste ha sett rätt galen och fånig ut för jag är rätt säker på att jag gick runt med öppen mun i flera timmar. Det var så galet vackert och hela jag sjöng inombords. Efter en sån här dag ute i skogen är det nu helt konfirmerat att jag trivs bättre ute i vildmarken än på shoppinggatan. Det bubblar inom mig när jag ser snötäckta bergstoppar, kristallklart vatten, mäktiga floder, skyhöga träd, mossa mjukare än en mammas mage( inte din mage mamma, don´t worry), stenar stora som bumlingar och framförallt tystnaden.

Att bara få gå runt, åskåda, tänka och andas. Lyx och ren njutning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar