tisdag 30 december 2014

Salsa Meetup




Ni skulle antagligen behöva gissa ett antal gånger om ni skulle försöka klura ut vad jag gjorde igår kväll. Jag var nämligen på en salsakurs inne i stan. Jag tycker om att dansa, jag tycker om att prova nya saker och jag tycker om att träffa nya människor så det kändes klockrent när jag hittade detta event på internet.

Från början var alla lite nervösa. 40 personer i ett litet rum med dålig ventilering. Men så fort danslärarna började röra på sina höfter och skämta samtidigt så lättades stämningen upp och det var bara att köra på. Eftersom man inte känner en kotte är det ju svårt att skämma ut sig om man säger så.

Så under en och en halv timme fick vi instruktioner om de olika stegen och man bytte hela tiden danspartner för att lära känna så många som möjligt. Efter det släcktes lyses, discokulan började snurra och det var dax för dans.

Jag tog en liten paus, satte mig ner och drack lite vatten. På stolen brevid mig satt en kvinna, Brenda och vi började prata. Vi pratade så mycket att tiden flög iväg och vi båda kände att vi behövde röra oss hemåt. Men inte kunde vi lämna stället utan åtminstone en dans så vi dansade tillsammans. Jag agerade kille som van att göra och vi körde alla steg vi lärt oss.
Utbyte av nummer och mail, voila thats how you make new friends!

Jag hade väl inga direkta förväntningar på kvällen men jag trodde då sannerligen inte att det skulle sluta med en tjejdans och ett nytt telefonnummer. Dansade av lycka hela vägen hem och släckte inte lampan förrän efter midnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar