lördag 27 december 2014

Semester även för mig


Netflix, brasa och varm choklad.

Tio dagar av frihet. Tio dagar av ensamhet. Det beror på hur man ser det. Jag skulle kunna tycka synd om mig själv, gråta i sängen och känna mig liten eller så kan jag göra detta till min egna lilla semester. Familjen har stuckit till Hawaii för att bada och sola så då kan jag banne mig strosa runt i pyjamas och vara så där lagom egoistisk som min syster kan vara.

Självfallet ska jag även passa på att utforska staden, hitta mysiga caféer, spatsera på stora gågator, promenera i deras gigantiska park, åka tåg uppe i luften, vandra i bergen och vara lite utav en turist i största allmänhet.

Men innan jag ger mig ut på nya äventyr ska jag strosa runt i pyjamas, dricka mjölk ur paketet, lyssna på svensk radio, äta hummus med sked, kolla på en massa filmer, baka kakor, bada i deras bubbelbad, kissa med öppen dörr, skita i att städa, tvätta,diska och plocka undan efter mig.
Jag ska helt enkelt vara en latmask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar