lördag 20 december 2014

Bikramyoga på en fredagskväll


Dimmig bild på grund av luftfuktigheten

De allra flesta förknippar nog fredagskvällen med höga klackar, färgglada drinkar och läppstift utanför munnen. Eller en massa godsaker framdukade på tv-bordet och en hyrfilm laddad i dvd-spelaren. Så kan en fredagskväll se ut men min kväll var annorlunda.

Ikväll har jag för första gången provat på bikramyoga. Yoga i 40 grader värme.
Världens bästa dejtingställe. Alla bär så lite kläder som möjligt och förvånande nog så var det faktiskt killar där. Så jag såg en hel del magrutor men även en megastor tjockis som andades jättehögt. Efteråt stannade säkert hälften av alla deltagare för att dricka te och återgå till normal kroppstemperatur.
Jag tror att jag gillade det, positionerna i sig är mindre krävande men värmen gör det hela väldigt ansträngande och efteråt känner man sig så himla ren och närvarande på något sätt. Mina andetag ändrades helt, blev djupare och jag fick ny energi samtidigt som jag nu är väldigt avslappnad.

Men renhet och lättja i mitt bröst ska jag nu ta en sväng förbi duschen. Det är nog den största nackdelen, att man blir så himla skitig i håret och jag tycker inte om att duscha. Man blir ju så jäkla blöt...


1 kommentar:

  1. Ser ju rätt avslappnat ut på bilden. Gissar att man är så där slappt fredagstrött efteråt och somnar utan större procedurer.
    Victoria - vatten är inte farligt
    kort öviksstatus: här snöar det för fullt :)
    // paps

    SvaraRadera