måndag 20 maj 2013

Tillsammans



Ikväll har det känns precis som en måndagskväll hemma i Övik. Först lagade jag middag och sedan kom min älskade Mathilda över för att plugga lite matte. Blir fortfarande lika förvånad varje gång jag pluggar med kompisar och faktiskt får någonting gjort, hände aldrig hemma men nästan hela tiden här. Det känns så mycket bättre att sucka med någon annan än att sitta själv på rummet och slita loss håret liksom.

Pricken på i:et denna kväll var att jag hörde mina värdisar pussas i vardagsrummet och jag blev så glad. Själv är jag uppväxt med massor av kramar och pussar men i detta land verkar man tydligen inte visa sin kärlek lika mycket. Aldrig ser man folk hålla varandra i handen eller omfamna varandra vilket är något jag saknar. Men ikväll fick jag mig ett litet bevis iallafall.
Så oavsett om det är matte som ska räknas, prat i soffan eller planering så blir det så mycket lättare tillsammans. Tillsammans är man mindre ensam.

1 kommentar:

  1. Du är klok du!
    Snart är du tillsammans med syrran dessutom :)

    SvaraRadera