fredag 3 maj 2013

Äppelblom



Då har man gått och blivit brittisk på riktigt. Jag ska nämligen skriva ett inlägg om vädret och det är deras favorittopic all time high. När pinsam tystnad uppstår i Övik börjar det snackas ivrigt om Modos senaste match men här är det definitivt vädret som gäller.  

Så, våren är här. Rättelse, sommaren är här.
Kan inte tro det, hela våren har jag gått runt och frusit. Regnet har öst ner och jag upplevde mer värme hemma under sportlovet än här. Men nu mina vänner har vi 20 grader och idag var jag barbent.
När jag idag gick till skolan stannade jag vid ett blommande äppelträd och luktade som en och annan Ferninad och småstönade nöjt. Detta var något som jag först märkte att jag gjorde när en kvinna gick förbi och fnittrade åt mig.
Kul att man kan göra andra människor glada genom att bara vara sig själv.

Det var egentligen bara detta jag ville säga. Men hellre säga någonting än ingenting. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar