tisdag 28 maj 2013

Några dagar som blir en resa







En helt vanlig syn här i London. Ett gäng hästar som stannar upp trafiken.





Som föregående talare tidigare så fint beskrev vill jag bara addera att min syster åter igen har rätt. Under detta år har tusentals små historier skrivits och jag har en stark känsla av att de sista veckorna kommer bli en roman. När Josefine var här under helgen blev historierna såklart ännu fler. Vi har blivit dumförklarade av en nioåring, vaskat två linnen, gapskrattat åt en konservburk, utsatts för en riktig dålig raggningsreplik och dragit en massa interna skämt som så här i efterhand är torrare än britternas humor. Det har alltså varit en riktig bra helg.

Gårdagen började med en liten skvallerträff ute i det gröna, där syrran fick träffa alla mina kompisar samt att jag fick höra om deras Parisresa. Det här med Bank Holiday är en riktig bra grej. Vid lunchtid begav vi oss in till South Kensigton för att gå på ett crêpesställe som jag alltid velat prova och det var så skönt att bara sitta i solen och kolla på människor från världens alla hörn spatsera omkring. Matkoma uppkom och det enda rätta då är att ligga ner så vi tog oss till Hyde Park där vi somnade bland tusentals andra.

Kvällen spenderades med min värdfamilj och vi bjöd på en riktig svensk mazarintårta som slukades snabbt. Mina värdisar är helt galna i svenska livsmedel och tack vare min syster ska de nu få prova gravad lax och skagenröra. Ungefär precis nu så har syrran landat i Sverige med en fullproppad väska packad av mig. Jag hoppas resan gick bra och så vill jag såklart tacka för i helgen. Vi ses snart igen Josefine. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar