söndag 26 maj 2013

"Nu känner jag mig som hemma"



Fotbollskravaller på Piccadilly circus




Black botton cupcake and Sticky Toffepudding Cupcake


När min trogna shoppingkompis är i stan så är det enda rätta shopping och det är precis det vi har haft för oss idag. För att inte bara springa in och ut svettades ur butiker klämde jag även in en liten marknad och en promenad i Hyde Park för att andas lite ren luft.

När energin började tyna tog vi oss till South Kengsington och gick på det världskända caféet The Humingbird Bakery som har prisats för deras cupcakes. När till och med min syster har hört talats om detta caféet vet man att det är ett bra sådant och jag kan inte annat än hålla med.

Kvällen avslutades på Church Street och nej vi gick inte till kyrkan utan och det är som Twickenhams egna lilla restauranggata med en massa mysiga små restauranger där vi smög oss in på ett litet Italiensk ställe. Innan vi skulle gå blev vi bjudna på Limoncello och den söta sliskiga drycken avrundade vår afton alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar