lördag 25 maj 2013

Min syster vid namn Josefine


188 dagar sedan vi senast sågs och nu ligger hon i min säng smådusandes och jag kan inte vara nöjdare. Min andra hälft och förebild befinner sig i London och vi kommer ha en förtjusande helg. 

Igår anlände hon och vi åt middag med värdfamiljen varpå min värdbror James som vanligtvis är väldigt blyg hade så mycket energi och glädje i kroppen att det bjöds både på sång och dans. En liten kort promenad till Tesco i spöregnet för att inhandla nödproviant som BJ, choklad och kakor och sedan gjorde vi det som vi är bäst på. Tände en massa ljus på rummet, kollade på Notting Hill och snackade alldeles för länge innan vi slutligen började andas allt långsammare och somnade. 

Ni som känner Josefine vet att hon fortfarande sover och ni som känner mig vet att jag är klarvaken vid det här laget. Men det passar mig bra för då kan jag göra det jag är bäst på, ta hand om andra och fixa en riktigt fröjdefull frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar