tisdag 11 juni 2013

Det jag inte saknade då, kommer jag sakna nu


Det som från början var nytt, främmande och konstigt har nu blivit de saker jag kommer sakna allra mest som till exempel:

Sitta längst fram på en dubbeldäckare
Min värdpappas musli
Hannahs förfester
Lärarnas omtänksamma "hur mår du-frågor"
Våra kultursöndagar
Att springa runt på piccadilly mitt i natten
Dricka fem koppar te om dagen
Att det alltid finns hummus i kylskåpet
Sakna och uppskatta de små sakerna hemma i Sverige
Klassens vilda diskussioner
Kunna gråta och kramas utan att behöva förklara
Att alla har så mycket driv och är ambitiösa
Tolv tjejer med alla lika starka viljor som försöker enas om något
Ostmacka i sängen framför Gossip Girl
Killarnas snack om linneskjortor, solarium och Chuck Bass
Allt planernade

Men framförallt mina kompisar. Att inte längre ha Mathilda som alltid taggar igång mig, Alice som ger komplimanger eller Julia som tar en ner på jorden kommer vara allra jobbigaste att lämna.

1 kommentar:

  1. Tolkar detta som att du trivs men även "en göra lista" för oss på hemmaplan!
    Funderar på om jag vill axla Mathilda, Alice eller Julias roller ;)

    // paps

    SvaraRadera