söndag 2 juni 2013

Bright in Brigthon




Fnittriga tjejer efter tivolit!



Att man flyr till kuststäder om helgerna när värmen dryper om en är nog det allra klaraste beviset för att man är en van storstadsbo. När New York-borna flyr till sitt blåröda Hamptons packar Londonborna bilen för att ta sig till Brighton. Och så gjorde även vi igår.

Att få se en klarblå horisont, fiskmåsar i luften och doppa tårna i vattnet var så väldigt välbehövligt. När jag fick veta att jag skulle flytta till London visste jag att jag inte bara ville vara i London utan även besöka andra städer runt om och nu har jag avprickat mitt sista måste. Brighton var väldigt olikt från London. Längs med husväggarna var det graffitti, byggnaderna hade rakare linjer och jag skådade minst fem möhippor. Staden kändes en aning omodern och som om deras glansdagar var över.

Brighton är även känt för att vara en partystad men vet ni, festa det gör vi så bra i London så kvällen spenderades på gator vi känner igen. När man via sina dansmoves lyckas dra upp både fransoser, pryda svenskar och affärsmän i kostym vet man att man iallafall har gjort något rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar