måndag 8 april 2013

Eatserbreak


Här kommer ett plikttroget inlägg till alla er som undrat om jag gått och dött. Nej det har jag inte, jag har bara haft påsklov och de betyder vila, till och med från bloggen. Men nu är det måndag och tillbaka till verkligheten med allt det innebär, alltså tillbaka till London. Alice hade räknat ut att vi bara har 21% kvar av vår Londontid här innan vi återigen åker hem, eller 68 dagar om man föredrar det. Känns konstigt att det bara är drygt två månader, känns som om jag kommer vara kvar här för alltid samtidigt som det känns som om jag är på semester och ska hem imorn.

Mitt påsklov har iallafall varit förtjusande, aldrig trodde jag att jag skulle få möta mer värme i Norrland än i London så här på vårkanten men sanningen är att jag faktiskt solat lite på balkongen och idag frågade kompisarna om jag varit utomlands. Nej svarade jag, jag har bara varit hemma i Norrland varpå svaret blir "men det är ju typ utomlands". Hm.

Jag har hunnit med allt ifrån åka skidor i fjällen, gått på stan, roadtripp med pappa, spa, besök hos farmor och farfar i Piteå, ändra frisyr,korvgrillning i Bredbyn, övningskörning, fikat med kompisar, mys i soffan, obligatoriska köttbullsmiddag hos mormor, restaurangbesök, mysdag med mamma och sedan får vi ju såklart inte glömma högskoleprovet även fast det är precis vad jag vill, glömma det helt och hållet. Ändå känns det som om jag inte gjort nånting men min syn på att ta det lugnt skiljer sig nog mycket från andras.

Så nu vet ni att jag lever och mår bra. I fall ni undrade alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar