måndag 22 april 2013

Cambridge







Idag flydde vi storstaden för att besöka studentmeckat Cambridge! Så skönt att vakna upp och faktiskt inte behöva gå upp till skolan utan sova ut och ta en lugn frukost enligt order från min mentor. Mer sånt tack. Nu när jag har varit i både Oxford och Cambridge kan jag konstatera att jag diggade Cambridge mycket mer. Jag vet inte om det berodde på att vi hade bättre väder men staden kändes mysigare och mer levande.

Det kryllade av små gator, små broar och floden, vackra blommor och cafféer. Pappa och jag spatserade runt och jag drömde mig bort om att kanske en dag plugga här. Okej ne, plugga var väl och ta i men jag tror att det är en fantastisk studentstad. Vi tog även ett obligatorisk afternoon tea och hamnade även på ett litet bryggeri där vi spelade Back gammon och tog en öl. Typsikt dotter fader enligt min mening.

Nu väntar det gomiddag och sista mys innan pappa åter igen åker hem imorn. Men tur är väl det för då blir det bara roligare att se honom igen till sommaren.


1 kommentar:

  1. Hur trevligt var det inte att promenera runt en 15-20 km/dag och upptäcka London med dig.

    Lyckos Josse som har sitt besök kvar!

    SvaraRadera