fredag 26 april 2013

Paris









Bonjour!
Så då befinner jag mig i romantikernas och baguetternas mecka, nämligen Paris. Känns så himla konstigt. Inte nog med att jag bor i London, nu är jag även i Paris. Snacka om livet på ett silverfat. Huvudanledningen till att jag nu andas i Paris är dels för att det är så otroligt enkelt att ta sig från London hit med tåget men även för att jag alltid drömt att åka hit och fram för allt att få träffa Freja!

Vi har turen att bo hos hennes storasyster Frida som studerar på Parsons modeskola och lägenheten kan vara den charmigaste jag sett och väldigt petit rent fransk ut sagt. Gårdagskvällen spenderades på en jättemysig liten fransk restaurang där vi delade på en flaska vin på en uteservering utan att frysa det minsta. Vi hann även med att se ett glittrande eiffeltorn vid tolvslaget innan vi åter igen begav oss hem.

Idag började vi med att spatsera längs Champs Elysees där jag införskaffade mig en vinröd basker. Check på den liksom. Sedan tog vi metron till Saint Paul som är Fridas favoritkvarter med små mysiga gator och affärer. Helt perfekt att ha sin alldeles egna guide med sig. Till lunch ville jag såklart prova Frankrikes boulangerie och köpte mig nöjt en supergod foccaica med soltorkade tomater och kyckling. Dessvärre kom jag senare på att det är ju faktiskt ett italienskt bröd....

Vi hann även med Notre Dam och en supermysig liten bokaffär. Och just ja, vi gick även på en Haute Couture utställning med bland annat Chanel och YSL. På eftermiddag drog vädret ihop sig så vi smög in på ett litet kaffe där jag kan ha beställt den absolut minsta kaffen jag nånsin sett.

Nu ska Freja och jag gå och handla mat till middagen som ska ätas på golvet med tända ljus, baugette, ost, vin och parma. Sedan blir det till att upptäcka Paris uteliv, först på nån cocktailbar för att sedan dansa fötterna av oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar