söndag 28 april 2013

Céleste





Om himlen finns så befann jag mig där igår. Holy molly! Jag vet liksom inte vars jag ska he mig. Har lust att bara ordbajsa de allra finaste orden på franska för att beskriva gårdagskvällen.

Igår firade vi som sagt Frejas födelsedag på ett litet franskt cousine som var mangnific! Maten var exquis utan dess like. Till förrätt beställde vi in anklever med syltat rödlök och smörstekt levainbröd. Varmrätten tog vi alla olika, Frida tog färsk tonfisk, Freja vitvinskokta vaniljpilgrimsmusslor och jag ankbröst med banan. Låter kanske som en konstigt kombination men åk till Paris och prova så inser ni att det var ett genidrag. Att vi sedan fick det godaste potatismoset jag nånsin ätit gör det hela inte sämre. Som sammet och bomull i magen. Vi avslutade kvällen men en varm rinnande bedårande chokladfondant samt en sylttarte med mascarponekräm. Ren och skär lycka. 

Dansade hem, dansade i sömnen och dansade när jag vaknade. En middag jag sent sent kommer att glömma. Inoubliable.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar