torsdag 11 april 2013

Three is a magic number


Idag hade jag tänkt att delge de tre bästa sakerna med att bo i London.

1. Allt är nytt. Det spelar ingen roll om jag ska ta en promenad runt kvarteret, jag upptäcker alltid nya gator, affärer och caféer. Det är en sån fnittrig känsla att veta att jag varje dag kan besöka en plats som jag aldrig tidigare sett förut, det finns restauranger jag aldrig tidigt ätit på  och museum vars tavlor jag aldrig har skådat. Tänk dig att vakna upp med den känslan.

2. Friheten. Wow. Jag har verkligen inga förpliktelser. Zero. Varje tonångrings dröm liksom. Vill jag komma hem sex på morgonen så gör jag det. Känner jag mig för i sista stund åka till en kompis istället för att vara hemma så är det bara att jag gör det. Det finns inget som kan hindra mig. Inga föräldrar att fråga om lov och inga måsten som att städa och hjälpa till där hemma. Här kan jag vara hur egoistisk som helst.

3. Klassen. Jag har nämnt det förut och jag gör det gärna over and over again. Jag är som gladast i skolan vilket kan låta helt absurt men med tanke på hur många timmar som faktiskt spenderas i denna slottsliknande byggnad är väl det tur. Visserligen är vi tävlingsinriktade men vi hjälper alltid varandra och alla bjuder på sig själva. Som härom dagen då Amanda fyllde år, jag tror aldrig en klass som inte går estet har tagit i så mycket, det lät som en opera. Dock väldigt falskt kan tilläggas.

Självklart finns det även nackdelar(som att mamma inte är här och ger mig ryggmassage) men med tanke på alla möjligheter jag har känns de ganska irrelevanta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar