lördag 27 april 2013

Viva la France









Dagen började med en promenad till Louvren där vi bestämde rätt snabbt att inte gå in kön att döma. Sedan hade Freja en lång shoppinglista att checka av och det gjorde hon med bravur, studentklänning, klänning, kjol, byxor och ja Gud vet allt. Nästa stop blev vid kvarteret St. Germani som är känt för att vara lite bohemiskt, med mycket konstnärer och caféer.

Vid lunch mötte vi upp en av Fridas kompisar Vibeke och åt lunch med henne. Träffade även en gammal gubbe på restaurangen som alltid åt lunch där varje dag och han var 84 år och kunde knappt gå. Jag lärde honom lite svenska och jag fick höra skvaller om Barack Obamas barn. Det är något särskilt med gamlingar, vi klickar liksom på något sätt.

Vi fortsatte att spatsera runt när jag sedan bestämde att vi skulle gå in på ett bageri och beställa lite sötsaker. Jag tog kommandot och beställde PÅ FRANSKA! Lite macaarons, pan au chocolat och brioche senare satte vi oss i en park och lyssnade på några gubbar som spelade jazz. Sedan tog Frida tuben hem medan Freja och jag gick till en annan park och bara la oss på gräset för att ta igen lite förlorad bästistid.

Kvällen till ära firar vi Frejas försenade 18årsdag. Hur den kommer sluta vet jag inte men jag är säker på att det kommer bli tré bien! Mer får ni höra senare helt enkelt för nu ska Frida sminka mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar