söndag 21 april 2013

Pappa på besök







Då var man inte ensam långstolp här i storstaden utan nu har jag även pappa vid min sida. Och om jag gillar det! Så himla roligt att bara få ha pappa alldeles för mig själv. Och om jag gillar det! Nu låter det som om jag kommer från en familj med åtta barn vars föräldrars uppmärksamhet jag aldrig får men så är ju det ju inte direkt i detta fall. Fast extra uppmärksamhet har jag ju aldrig tackat nej till.

Vi bor i mitt alldeles egna favoritområde, nämligen runt Sloane square/ South kensington. De röda tegelhusen, små lummiga parker, restauranger/ caféer och tjusiga bilar från ferrari som brummar förbi bidrar till en sån mysig känsla. Hade jag haft 15 miljoner över på mitt bankkonto skulle jag kanske köpa mig en liten etta här, för det är ungefär det man får för den pengen...

Igår var det brittish style för allt vi orkade och jag kan härmed avslöja att två obligatoriska saker på min to do-lista här i London blev avcheckade Ne, till och med tre nu när jag tänker efter, kolla på fotboll, dricka öl som en man och äta fish and chips. Check! Och om jag njöt, fotbollen var häftig och vi satt så nära planen. Stämningen på den här arenan var mycket bättre än när vi såg fotboll i Madrid.

Idag har vi spatserat runt i Covent garden där det helt plötsligt sprang en räv förbi, mitt i London liksom! Vi har även hunnit med Petitcore och Brick lane market. För att göra pappa glad så besökte vi även en wiskeybutik storlek muy grande där han blev som en liten pojke vid julafton. Just nu ligger jag på sängen och är helt slut. Vi har gått så himla mycket dessa dagar. Tur att jag idag blivit ett par skor rikare så förhoppningsvis får jag inte lika ont i fötterna. Kvällen planer är ännu inte bestämda. Det enda jag vet är att det är min tur att bestämma restaurang så den här dagen kan ju inte avslutats på ett bättre sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar