måndag 25 mars 2013

Oxford








Det slog mig först idag när vi verkligen var i staden Oxford hur bra det är att plugga i England. Hela atmosfären andas studiemotivation, jag menar hur mysigt är det inte att slipa på sin krönika eller nöta in sina glosor med en kopp te och regnet smattrandes utanför fönstret?
Idag gick vi upp tidigt för att sedan ta bussen till Oxford som ligger cirka två timmar bort. Så himla bra att passa på att göra lite längre utflykter och utforska fler ställen än bara London när man är här och har lov. Staden kändes liten och gammal, mycket fina stenbyggnader och det kryllade av småbutiker och caféer. Antar att det kan behövas rätt många caféer för alla studenter...
Själva hade vi turen att springa in på ett av Englands äldsta caféer från 1600-talet. Kändes fett och extremt brittisk att avnjuta afternoon tea i en sådan lokal med så mycket historia.
Nu är en studentstad avklarad och nästa blir Cambridge, då blir det upp till bevis vilken som klassas som den bästa!

Men innan dess blir det en tripp till metropolen Örnsköldsvik, har hört att det också ska vara en jäkligt bra stad för studier men talangfulla lärare, stora lokaler och högklassig undervisning. Funderar på att läsa trean och ta studenten där faktiskt!


2 kommentarer:

  1. Hej! Du läser tvåan på SSL va?:)
    Hur många killar går det där och vilken linje läser du? Trivs du??

    Gillar din blogg massor, så intressant att få läsa om hur ni har det där! Ha det bäst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej felicia, förlåt för mitt sena svar till mig men när man är här i lonodn så har man så himla fullt upp och kul är väl det:)

      Japp, jag läser ekonomi i tvåan. Hm, i vår klass är det typ 7 killar av 20 elever. rent generellt så går det fler tjejer på skolan än killar, skulle gissa på kanske trettio killar utav 150 elever eller så.

      Jag trivs som fina fisken, är så himla glad att jag faktiskt tog steget och flyttade, Visserligen kan det vara tufft stundvis men alla som är här sitter i samma båt så man får mycket kärlek av sina vänner. oftast gör vi så mycket att man inte hinner längta hem men det klart att när plugghögen växer, det är kallt ute och man precis har skypat med sin fmailj att det kan bli tufft men man får helt enkelt ha delmål annars klarar man det inte.

      Jag hoppas verkligen att du säker hit för det är en upplevelse du aldrig kommer glömma:)

      KRAM!!!

      Radera