söndag 17 mars 2013

Malaga









Det här skulle kunna bli världens längsta blogginlägg någonsin. Det har hänt så mycket i Malaga att frågan snarare är "vad hände inte?"

Denna helg var episk, den kommer gå till världshistorien. Aldrig någonsin trodde jag att man kunde göra så mycket och sova så lite under en helg. Jag har upplevt total eufori. Jag önskar att jag kunde berätta vad som egentligen hände under dessa tre dygn men dessvärre måste större delar av resan censureras. Men som sagt, jisses vad vi leverade.

Som tur är så kan jag iallafall berätta lite vad vi gjorde och det är nog enklast om jag tar det från början. I torsdags åkte jag och min spanskagrupp på klassresa till Malaga för att, hm lära oss spanska? Vi var trettio elever som var extremt extremt taggade, redan på flygresan började vi sjunga klappa händer och garva.

På fredagen åkte vi till Fuengirola för att hälsa på den svenska skolan där och det var så kul och konstigt på något sätt. Tänk att jag träffade Emma och Freja i deras hemstad liksom. Allt var så annorlunda jämfört med hur det är att bo i London. Alla gick runt i långkjol, brillor och chillade mest hela tiden. Det var som att själva stämningen på skolan andades semester och uttrycket mañana mañana. Helt annorlunda mot hur vår skola är där alla springer runt med sin kalender och vita skjorta.

Roligt var det iallafall att se hur de hade det. Vi byggde sandslott och åt tapas tillsammans för att lära känna varandra. Sedan på kvällen var det ju såklart upp till bevis och de visade oss hur en typiskt "utekväll" i Fuengirola går till och vi hade det så himla kul. Dagen efteråt hängde jag med Freja, åt frukost med hennes värdmfamilj, gick på marknad och hängde med hennes kompisar.

Nu blev det här ett ganska långt inlägg ändå trots att jag knappt berättat en tiondel av vad vi gjort. Det ända som inte hände var sömn och jag kommer aldrig glömma denna helg.
Denna resa var MUY BIEN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar