torsdag 7 mars 2013

När man inte har något annat att göra



Nu har jag varit sjuk ett tag och det är både skönt att göra ingenting(eftersom jag blir sjukt andfådd av att gå upp för trappan) men samtidigt är det även lite stressande. Känns fel att inte vara i skolan och arbeta med hjärnan liksom. För att ändå göra något vettigt medans man ligger i sängen började jag analysera över mannen och kvinnans olika egenskaper och har kommit fram till följande. Kvinnor är mer omhändertagande än män och så är det bara. Det är som att det ligger mer i vår natur.

Som igår till exempel, då var även min värdpappa hemma och självklart frågade han om hur jag mådde och så men till skillnad från idag då Tamsin är ledig så har hon kommit in med tidningar, köpt apelsiner och rispudding och kollar regelbundet att jag lever. Mina tjejkompisar skickar sms och håller mig uppdaterad om vad som händer i skolan medans killarna knappt märker något.

Det känns som om det alltid har varit så här och kanske kommer det alltid vara så också. Jag vet inte om detta är något bra eller dåligt. Det är bara ett konstaterande.

1 kommentar:

  1. Men måste det vara biologiskt? Kan det inte lika gärna bero på uppfostran?

    Tack för en härlig blogg!

    SvaraRadera