lördag 9 mars 2013

Veckans babe


Ibland skriver jag lite väl töntiga kärleksfulla inlägg här på bloggen men det är bara så jag är. När man hängt ett tag med mig så brukar det kunna dyka upp lite kort då och då, små lappar i jackan eller sms med för många smilisar och hjärtan. That´s me. Så dagen till ära vill jag bara skriva lite om Alice.

Hon är en flicka med brunt hår, smilgropar och kommer ursprungligen från Uppsala. För ungefär ett halv år sedan valde hon att flytta till London och det är här jag har lärt känna henne. Om jag ska vara ärlig var vi inte med varandra särskilt mycket från början men på senare tid har vi märkt att vi har så mycket gemensamt. Ibland när jag är med henne känns det som om jag pratar med mig själv. Vi båda älskar att planera och organisera, vi kan prata länge om hur vår första lägenhet ska se ut, hur vi ska fira vår 18-årsdag och vad vi ska göra efter gymnasiet. Vi älskar hummus, vara ute och springa och tävla oavsett om det gäller skolan eller dylikt. Vi är båda perfektionister.
Alice är verkligen ett energiknippe, vet inte hur många gånger jag kan gå i korridoren lite halvdepp och Alice har kommit med sina kramar, fnitter och komplimanger. Alice är bra på det mesta, hon är sån där tjej alla vill vara, hon är intelligent, social, positiv, omtänksam, snygg och pålitlig. Men framförallt så är hon bra på att ge komplimanger. Så därför tänkte jag att det var dags att hon själv får en komplimang. Det kan låta som en himla enkel och tråkig en men inte mindre värd för det.

Alice du är en riktigt bra vän som jag verkligen tycker om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar