söndag 3 mars 2013

Sunday



Idag har jag blivit kallad för tjuv.
Det var när jag och Mathilda står och väntar på bussen efter en yogalektion och i min förvåning ser jag lite blommor längs vägkanten. Jag som älskar att plocka blommor, det är ett vårtecken som får hjärtat att hoppa några skutt. En prydlig man med både scarf och gubbkeps kommer gående med en tax och säger åt mig på momangen att det är stöld och jag blir lite lätt rödrosig om kinderna, försöker förklara att jag är från Sverige och det här med allemnasrätten men han bara suckar.

Fast det var det värt! Nu står det en liten tekopp med blommorna på mitt nattduksbord och luktar gott. Och bra är väl det för jag har redan satt på mig pyjamasen för jag tänker inte lämna rummet och huset på hela dag. God thanks for Sun(ny)days.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar