söndag 24 mars 2013

Påsklovet är här





Lika less som de här pinglorna är på vädret är jag. Kan det sluta snöa, blåsa och regna? Var är de där 20 graderna och klarblå himmel som de hade förra året vid den här tiden?
Som tur är så är vi inte gjorda av socker och vi allt annat än lata så trots det vidriga vädret tog vi oss igår in till stan för att vara kulturella. Vi var på The national Gallery och studerade konstverk från Van Gogh och Da Vinci, vissa tavlor kände jag till och med igen vilket gjorde att vuxenpoängen flödade in i massor. Men eftersom jag fortfarande är ett barn så värmde vi oss inne på ett chokladcafé där vi smuttade på varm choklad och praliner.

Kvällen till ära gick vi hela gänget ut för att dansa och veva med armarna natten lång för att fira påsklov och livet i allmänhet. Dessvärre eller lyckligtvis, beroende på hur man ser det så var det så himla smackat med människor att mina otroligt kreativa dansrörelser olyckligtvis inte kunde visas upp. Natten eller kanske snarare morgonen spenderas hos min secret lover Rakel och idag möttes vi tjejer upp igen för det där obligatoriska eftersnacket och shopping. The perfect dagenefter-dagen i mina ögon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar