tisdag 10 februari 2015

This week challenge




Jag har bestämt mig för att ta mitt yogautövande till nästa nivå. Eller åtminstone så ska jag försöka. Att leva lite mer som en yogi. Yoga handlar inte om att göra mer eller mindre omöjliga poser och lägga ut på Instagram, nej det handlar om att vara ärlig mot sig själv. Så denna vecka ska jag försöka att efterleva Niyamas och Yamas, helt enkelt två grundpelare på vad man ska eftersträva och saker man ska undvika.

Kanske verkar det banalt enkelt vid första anblick men att inte ljuga på en hel vecka? Detta innebär alltså att jag hädanefter måste gå ut med vår hund Daisy och inte bara släppa ut henne på bakgården. Att jag varje gång någon frågar hur jag mår faktiskt svara ärligt och inte på rutin säga att allt är bra. Att jag inte längre får le och säga att Salvadors teckning är fin när den faktiskt ser ut som ren skit. Att inte ljuga är svårt, speciellt att inte ljuga mot sig själv.

Och för att inte tala om renlighet? Herrejisses, igår tog jag en klunk rödvin direkt ut vinflaskan när ingen såg. Och jag har alltid skitigt hår. Och jag har fått för vana att äta jordnötssmör direkt ur burken med sked...

Det enda som jag vet kommer gå vägen denna vecka är att vara nyfiken. Lätt som en plätt. Jag vill alltid träffa nya människor, prova nya saker, se nya platser, äta nya maträtter, lära mig fler saker och jag blir aldrig trött på utforska. Jag är liksom ständigt törstig. Det är ju inte för intet som jag ätit känguru, pissmyror, hoppat fallskärm, lärt mig hur man kastar handgranat, dansat bachata och flyttat till en helt annan kontinent. Och tack gode Gud för den egenskapen för jäklar anåda vad mycket rolig, galet och livskittlande man får vara med om.


1 kommentar: