onsdag 18 februari 2015

Hej på dig, hur är det?


Min favoritgata här i Vancouver, Commercial drive. Här möts alla världens kontinenter. Det är livfullt, färgglatt och mycket glädje.

Nu har jag äntligen hittat en ryggsäck som ska få vara med p min och Mathildas backpackarresa. Sjukt nöjd. plus att killen som sålde ryggan till mig var en riktigt läckerbit, mums fillibabba!

Idag hände något coolt. Mina ben var fyllda av energi så jag bestämde mig för att springa(i enbart shorts som är jädrnas coolt för den delen också) och helt plötsligt när jag kommer till Commercial Drive så stöter jag på Simone. Hon var ute och handlade blommor i det härliga vårvädret. Tänk att jag faktiskt har folk som jag kan hejja på ute på gatan? Folk som känner igen mig och säger "Hej Victoria, hur är det med dig?"
Jag är inte en turist, nej jag är vancovare!


1 kommentar: