lördag 5 januari 2013

Mitt jullov




Torsdag? Vad spelar det för roll? varje dag är en fest.

Happy new year!

Tjejmys hemma hos mig, något som jag kommer sakna.

Nattpromenad klockan två.

Min älskade utsikt

Dagens skidtur. I flera månader av storstadspuls kan det avra rätt skönt att bara få andas lite friskluft och njuta av lugnet.

Sådärja. Då har man snart varit hemma i tre veckor och laddat batterierna. Eller laddat och laddat, kan ju inte säga att jag har legat på latsidan så att säga. Men åh vilket bra jullov jag har haft. Som sagt har det inte blivit så många lata dagar med sovmornar, men jag ska inte klaga. Hellre att man har så många kompisar att man måste skriva scheman för att hinna med alla än att man legat i soffan och degat hela dagarna.

Jag har gjort allt ifrån kollat på hockey, åkt slalom, firat in det nya året med mat från mellanöstern, överraskat skolan på deras volleybollturnering, åkt bil med maria och sofie, åkt på spontanfest på vardagskvällarna, fikat med nära och kära, stått i köket och lagat mat, åkt längdskidor, ätit middag i flera timmar, har haft mamma-dotter dag med shopping, träning och mys, lyxmiddag på nyöppnad restaurang och haft myskvällar med prat i oändlighet.

Ja jag har nog gjort det mesta. Allt förutom att sova ut på mornarna. Men som morfar brukar säga " varför sova bort dagen, särskilt när den är som finast?".

Nu blir det att krama om alla in i det sista innan återfärd tillbaka hem till London. För det är ju det de är, mitt hem. Visserligen har det varit skönt att kunna strosa runt i hemmet utan att behöva tänka sig för men just nu är London mitt hem.

Detta lov har varit helt otroligt, har verkligen njutit av allt svenskt, småstadslivet, vännerna och familjen.

Men nu, nu är jag redo för London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar