tisdag 15 januari 2013

Hur ska jag kunna somna i detta lyckorus?


Idag har det varit en sån där himla bra dag. Jag kan inte sluta le för mig själv och folk måste ha trott att jag var galen då jag sjöng för mig själv på väg hem.

För det första hade jag en mycket humoristisk konverastion på facebook med familjen. Världen känns allt bra liten när jag kan smsa dem samtidigt som jag sitter och pluggar matte i skolan. Att jag sedan hade ett underbart och lärorikt pepptalk med min mentor Marika förgyllde min skoldag. Det hela fortsatte med en lång och skrattig busstur hem till Hanna för lax-middag med Elsa och Cornelia. Munnarna lät värre än på opera och vi hade så trevligt att vi nästan glömde bort att vi skulle till puben för att träffa de andra.

Väl där satt vi hela gänget och babblade gojja, hade trevligt och njöt av varandras sällskap. När man inte tror att kvällen kan bli bättre så vinkar jag ikapp bussen och den väntar på mig, något som den aldrig brukar göra.

Så ja, Jag hade mina skäl till sjunga som en crazywoman på gatan på väg hem.
Hur har din tisdag varit?

1 kommentar:

  1. Lite extra roligt med vår konversation var att IT snillet i familjen inte hann med i svängarna över huvud taget, trots att hon säsångsjobbar i en slalom ort (hepp)

    SvaraRadera