onsdag 30 januari 2013

Gramatik, manuskort och lite gangnam

Möte gällande vårt välgörenhetsprojekt.

Även om skolan inte ens går att jämföra med där hemma så ska jag inte klaga. Visserligen kommer de tillfällen då jag önskar att jag skulle vara nöjd med att jobba på Ica men dessa tankar försvinner rätt så fort. Dessutom så är det roligt att plugga här, alla vill och alla är motiverade.

Som idag till exempel då jag Anna och Henny for till skolan extra tidigt bara för att vi skulle kunna diskutera och plugga tillsammans inför ett stort prov. Det skulle aldrig hända där hemma och det känns så skönt att jag inte är den enda som tar skolan på allvar. Tillsammans blir det lite enklare och väldigt mycket roligare.

Imorn har jag en tuff dag med både prov, engelska-presentation och svenska-tal. Som tur är har jag min värdbror James nära till hands som ger mig sköna och välbehövliga avbrott i pluggandet. Alldeles nyss stod vi på golvet och dansade Gangnam style.
Hell Yeah!


1 kommentar:

  1. Lycka till idag.

    Skön "lillebror" du verkar fått ;)

    // Paps

    SvaraRadera