tisdag 8 januari 2013

Back on track









Hello again. Nu har man landat i storstaden och även i min nya värdfamilj. Eller landat och landat, allt är ju väldigt nytt och det kommer att ta lite tid innan man vänjer sig. Men denna gång har jag ett rejält försprång om man jämför med i höstas. Nu vet jag att lampknappen sitter utanför rummet, att värmen går ingång vid två tillfällen per dag och att man måste vrida nyckeln två gånger innan dörren låses upp. Däremot har jag en lillebror på åtta år men med tanke på hur söt han är kommer vi bonda. James är både pratglad och smart, precis som jag så nu får du se upp syrran för du har fått konkurrens.

Skoldagen idag var så rolig, ett himla kramkalas- precis som jag vill ha det! Så underbart att få se alla, tänk att man har saknat sina kompisar så mycket trots att vi bara varit ifrån varandra i drygt två veckor. Syrran har varnat mig för just denna tid, att säga hejdå till både vänner och familj en gång till men inte då. Jag har det så bra här och under de månader jag var borta i höstas har jag inte missat så mycket så jag antar att jag inte kommer missa särskilt mycket under våren.

Då är det bättre att njuta av att vara fri som en fågel, upptäcka nya platser och umgås med härliga människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar