söndag 27 januari 2013

Burns night




Då har man fått varit med om något riktigt brittiskt- burns night. Eller egentligen kommer traditionen från Scottland men har spridits sig hit. Denna afton består av att man äter haggis, dricker wiskey och läser poetry. Vi körde en liten förenklad version och satsade bara på själva matbiten vilket var mycket intressant må jag säga. Tänk dig att du äter djurmage med inälvor, hjärta och lever tillsammans med rotmos så vet du vad jag fick till mat igår.

Som tur var sköldes det hela ner med vin vilket var en bra start inför kvällen då det var pub-runda i Richmond som gällde. Vi hade det så trevligt, snackade om allt mellan himmel och jord och lekte lekar. Jag tror inte jag fattar hur bra vänner jag har här. Alla är så lika fast ändå inte vilket gör att man lär sig så mycket från varandra.

Innan jag föll sömn hann jag även med nattfika med syrran på skype.
Ett mycket bra avslut på en fantastisk kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar